Crazy Cat Lady

Är en tjej som har katter som mitt stora intresse. Katter av alla raser, vildkatter, tamkatter, alla katter faller mig i smaken. Jag jobbar på kattfotens katthem i Halmstad, där jag får ägna min tid åt att hjälpa katter, kela och ta hand om dem, precis som de gör med mig. För ja, så är det.. det ger dubbelt tillbaka än vad jag ger i kärlek och energi.

High life

Kategori: Allmänt

Här hemma är det High life, katterna har busat som bara den idag, och Lova växer till sig mer och mer och börjar bli en KATT nu, nu busar hon, och mår jättebra.
Idag har det varit fullt upp, telefonen har ringt non stop.
Alla dessa katter som fryser där ute som inte har ett hem. 
Jag jobbar hela dagarna med att ordna hem åt katterna, och i de flesta fall har jag lyckats nu! :)
Man går och lägger sig utmattad och med alla dessa katter på näthinnan, när jag tittar på mina katter så ligger de gott i sängarna och i soffan och gosar sig. Medans jag ser alla katter som fryser där ute springa omkring och försöka få komma in i värmen. Det gör ont i hjärtat.. 
 
Man vaknar varje dag med tanken på vilka och hur många larm det kommer in den dagen om katter som inte har någonstans att ta vägen i kylan.
 
Jag är så tacksam att det finns vänliga människor som ställer upp som jourhem, eller som tar in katterna. Det är oerhört skönt att veta att just den katten får komma in i värmen nu. Och får mat och omvårdnad.
 
När man är ute och går så är man på helspänn, man tittar efter katter hit och dit, tänk om man kunde trolla så att alla katter fick ett hem, kärlek och omtanke och mat. 
 
Men jag och tjejerna på kattfoten gör så gott vi kan, och det känner jag att det har vi verkligen gjort. Vilket jobb vi har lyckats med under sommaren och nu det sista!
 
Kommer ni ihåg charmtrollet?
Katten som hittades svårt skadad och med halva kroppen full av likmaskar, som vi tog in till katthemmet, sen till vetrinären med en gång vi fick kontakt med dem, vetrinären hade aldrig förr sett något liknande, och vi gick som på tå för att veta om charmtrollet skulle klara sig eller inte... Men som vetrinären sa "Finns det liv, finns det hopp".. och jösses vilket liv det finns.. Vi fick tillbaka honom till katthemmet, vi tvättade såren, badade honom i ett medel, plockade sårkakor och smorde honom, och idag är han helt återställd! :)
 
Det är såna dagar som förgyller resten av dagarna!
 Detta är charmtrollet när han kommit hem till sin ägare som vi lyckades hitta efter många om och men! Charmtrollet är den utan svans, svarta :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: