Crazy Cat Lady

Är en tjej som har katter som mitt stora intresse. Katter av alla raser, vildkatter, tamkatter, alla katter faller mig i smaken. Jag jobbar på kattfotens katthem i Halmstad, där jag får ägna min tid åt att hjälpa katter, kela och ta hand om dem, precis som de gör med mig. För ja, så är det.. det ger dubbelt tillbaka än vad jag ger i kärlek och energi.

Julen närmar sig... och idag är lyckan stor!

Kategori: Allmänt

Julen närmar sig med stormsteg!! Och det föll lite snö idag minsann. Härligt :) 
Lyckan är stor här hemma, min ena katt Nea lekte och busade med nykomlingen Lova.
Lova har återhämtat sig helt och hållet nu, det tog nästan två veckor för henne att bli en "katt", det är så skönt att se hur hon busar och jagar runt på bollar och mår bra. Hon har gått upp bra i vikt och är galen i mat :)
 
Min önskan är ju att kunna behålla detta lilla hjärtat, och idag har det varit framsteg, så jag hoppas och håller alla mina tummar och tår för att det ska gå bra. 
Nu har jag 4 katter att köpa julklappar till, men jag har ännu inte kommit på vad jag ska köpa till dem.
 
Men jultallrik ska de få på julafton! :) De ska ju oxå ha ngt gottigt att äta då. Det blir lax, strömming, räkor, mousse, leverpastej, grädde och nötfärs på deras jultallrik :)
 
I morgon ska jag tvätta alla kattfiltar, så de luktar nytvättat och gott för katterna, de fullkomligt älskar när det är nytvättat :) 
 
Igår var en bra dag, alla akuta ärenden löstes, och katterna som var i akuta lägen fick alla jourhem eller permanenta hem, det värmer hjärtat att så många vill hjälpa oss och lösa akuta ärenden. 
 
 
Fortsätter skriva ikväll, nu har jag en del att göra här hemma, samt handla julklappar. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: