Crazy Cat Lady

Är en tjej som har katter som mitt stora intresse. Katter av alla raser, vildkatter, tamkatter, alla katter faller mig i smaken. Jag jobbar på kattfotens katthem i Halmstad, där jag får ägna min tid åt att hjälpa katter, kela och ta hand om dem, precis som de gör med mig. För ja, så är det.. det ger dubbelt tillbaka än vad jag ger i kärlek och energi.

Små tips

Kategori: Allmänt

Nu i värmen är det många katter som blir slöa och dricker alldeles för lite samt äter.
Värmen kan även göra att de blir dåliga i magen och får diarre.
Jag kan rekommendera två bra produkter som alltid är bra att ha hemma.
När din katt kanske får diarre, samt kanske blir sjuk och inte orkar äta.
 
Den första är en pasta som heter 

Reconvalescent

Koncentrerat dietfodertillskott i form av pasta, anpassat till katt som kan ersätta foder under en kortare period vid bristande aptit p g a sjukdom eller efter operation. Pastan innehåller essentiella aminosyror, essentiella fettsyror, viktiga vitaminer och energi i form av kycklingfett. Kan starkt rekommendera denna!! 
 
Det andra jag rekommenderar vid just för Diarré är :
 

Pro-Kolin+

framtaget för hundar och katter med diarré eller kräkningar och stärker, lugnar samt skyddar tarmen. Pro-Kolin+ kan både ges före och efter diarré och återställer snabbt den naturliga tarmbalansen.
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: