Crazy Cat Lady

Är en tjej som har katter som mitt stora intresse. Katter av alla raser, vildkatter, tamkatter, alla katter faller mig i smaken. Jag jobbar på kattfotens katthem i Halmstad, där jag får ägna min tid åt att hjälpa katter, kela och ta hand om dem, precis som de gör med mig. För ja, så är det.. det ger dubbelt tillbaka än vad jag ger i kärlek och energi.

Hej mitt namn är Lova

Kategori: Allmänt

Hej allihop
 
Mitt namn är Lova, (ni ser mig på bilden här under).
Jag har varit med om något som alla katter borde få slippa vara med om.
Jag har fått springa ute och leta efter mat och skydd, jag åt allt jag kom över.
Minsta smula jag hittade så åt jag den, det spelade ingen roll om det var gammalt, ruttet eller skämt, jag åt det.
Jag var ofta rädd, och försökte hitta platser att få trygghet och känna ro.
Men jag hittade aldrig någon bra plats, så jag fortsatte att springa omkring och leta, jag gömde mig under containrar, bilar, sopkorgar, överallt där jag kunde få lite skydd.
Tiden gick och jag hittade mindre och mindre mat, och jag blev svagare och svagare, och smutsigare och smutsigare. Jag orkade inte ens gömma mig längre.
 
Människor har sett mig och klappat mig och tagit upp mig i famnen, men ingen har tagit in mig i värmen.
Jag började hoppas varje gång någon såg mig att de skulle ta med mig hem, ge mig mat, en bädd och kärlek.
Men det var en vänlig människa som fotade mig när jag stod och åt ur ett gammalt skinkpaket i en soppåse, och lade upp bilden på internet.
 
Jag vandrade vidare och letade efter skydd och mat, och folk såg mig, men ingen tog in mig :(
Jag hittade en sopkärl vid ett charkuteri som jag gömde mig under.
På morgonen kom det en väldigt snäll människa och såg mig, och sprang och köpte kattmat och gjorde ordning en bädd åt mig i ett varmt utrymme, och gav mig mjölk.
Sen ringde den människan till Kattfotens katthem i Halmstad, som hade efterlyst mig och letat efter mig i flera dagar!
 
Jag bestämde mig för att ta en promenad iaf, och kolla om det var varmare under bilarna.
Då kom det två tjejer och tog upp mig, gick in i en trappuppgång och gav mig mat. Sen kommer det flera människor och verkar jätteglada, de hade ju letat efter mig där jag låg i kartongen som killen på charkuterit hade fixat, och när de kom för att hjälpa mig var jag inte kvar, så de var jätteoroliga!
 
Jag fick sitta i en bur och in i en bil, sen fick jag komma hem till Mia, där fick jag gosiga filtar, och specialmat och tillsyn, jag har ju blivit lite förkyld, så nu har Mia helt plötsligt börja ge mig något riktigt äckligt i näsan, men det hjälper lite iaf.
 
Jag får mat en gång i timman här, och en massa kärlek, jag börjar bli ren nu oxå, för här tvättar de mig :)
Så nu ligger jag mest i sängen och vilar ut, och får en massa kärlek. Och jag börjar må bättre och bättre.
 
Det bästa som finns är att bli borstad med den där mjuka borsten som de kommer med. Och sen att få sova PÅ Mia, det är mysigt tycker jag. Och jag gillar att prata! Pratar du med mig, så svarar jag dig :)
 
 Den första bilden är på mig när jag äter ur soppåsen, den andra bilden är på mig när jag kom hem till Mia, och den 
tredje bilden är på mig efter att hon tvättat av mig lite och jag har fått äta mat.
 
Så snälla människor, ser ni en kattkompis till mig som ser trött och sliten ut och är hungrig, ring katthemmet eller ta in min kompis och ge den värme och trygghet.
 
Nospussar/ Lova
(Mia och Nathalie tyckte jag skulle heta Lova för det betyder( Känd kämpare)
 
 
 
 

Kommentarer

  • solveig säger:

    Alla katter som träffar dig har sån tur Mia, jättekramar till dig. <3

    Svar: Tack så mycket.. Kram tillbaka :)
    miakattfoten.blogg.se

    2012-12-06 | 18:02:18

Kommentera inlägget här: