Crazy Cat Lady

Är en tjej som har katter som mitt stora intresse. Katter av alla raser, vildkatter, tamkatter, alla katter faller mig i smaken. Jag jobbar på kattfotens katthem i Halmstad, där jag får ägna min tid åt att hjälpa katter, kela och ta hand om dem, precis som de gör med mig. För ja, så är det.. det ger dubbelt tillbaka än vad jag ger i kärlek och energi.

Härlig dag!

Kategori: Allmänt

Dagen började bra, drack kaffe och gav mina pälsänglar mat.
Kelade och gosade med dem tills de tröttnade på mig och gick och lade sig i sängen igen.
Varit på katthemmet i kväll.
Kjelle Bus har varit och lämnat massa julklappar till oss :)!
Så ikväll fick alla katter massa godis av mig.
De var så nöjda, så det tackar vi Kjelle Bus för!
 
När man går där nere på katthemmet på kvällstid och alla sysslor är gjorda så är det så supermysigt.
Man går och kelar och gosar och har sig med varenda katt, utan att tänka på tiden.
Man ger och man får och man ger och man får. Det är helt underbart. Behöver jag beskriva känslan efter att ha gått där flera timmar och bara fått kärlek? Vilken lyx jag har!
 
Igår hade jag ett besök från en liten katt som behövde jourhem, så jag tog mig an den lilla sötnosen. Men bara efter ngn timma så fick jag ett samtal från en jättetrevlig tjej som ville ha honom. Så han blev bara här två timmar drygt. Men man fastnar för dem små liven med en gång. Men skönt att han fick ett hem så fort. Så nu finns det plats för en ny akut jourhemskatt hos mig.
 
I morgon är det Kattens dag, det får vi inte glömma! Då ska våra pälsänglar skämmas bort extra mycket. 
Och på katthemmet är det kattvisning från kl 13 till 17 och massa happenings. 
 
Jag och min dotter har suttit och tagit fram Kattfotens katthem Ribbons!
Vi tänker börja sälja det i förmån till kattfotens katthem, och det kommer kosta 20 kr styck. Så jag hoppas alla kattälskar här ute är med och stöttar oss och köper det. :) Det kommer gå oavkortat till alla våra katter på hemmet.
 
Mer info och bild om det kommer. Det är under konstruktion just nu :) Men beräknas vara klart inom en vecka ca.
 
Kommer även sälja det här via bloggen :) Och pengarna betalas då in på kattfotens katthems bankgiro med märkning "Ribbon" :)
 
Jag vill oxå lägga ut en vädjan... det gick rakt in i mitt hjärta när jag såg detta på facebook.
Så ni som läser, dela med er så lilla Stig får ett gott hem.
 
Ett SOS NÖDROP från en förkrossad liten Stig...
(Höllviken)

Stig är blyg för människor, men sin bästa vän Vilse har han älskat väldigt högt. I samband med att Stig skulle åka till veterinären för kastrering blev han skrämd.

Ett fenomen som kan hända katter hände stackars Stig. Han kopplade samman den plötsliga rädslan med sin allra bästa vän.

Nu har det gått veckor. Allt från beteenderådgivning till medicinering har prövats. Det hjälper inte. Ledsen tillbringar Stig nästan all tid gömd i sin transportbox. Han är nästan apatisk. När Vilse kommer in i rummet och går fram för att hälsa på sin efterlängtade vän skriker Stig skräckslaget och kissar ner sig av rädsla. Så kan han inte ha det längre.

Stig är en frisk ung katt som även om han var blyg för människor njöt av tillvaron innan den tragiska händelsen. Nu behöver han akut dig som har tålamod i överflöd och vill hjälpa en katt som inte är perfekt.

Den ledsna kattpojkens hjärta är krossat och hans förtroende för världen med det. Vill du hjälpa honom att bli hel igen?

[email protected] (Märk "Stig")
0707-706815 (SMS)
 

Kommentarer

  • Kjelle Bus säger:

    Åh så bra att gottiset som min matte lämnade till er på Katthemmet var gottigt :)
    Låter spinnande att du och din dotter håller på att ta fram ett Kattfotens Katthems Ribbon !
    Hoppas det kommer en massa folk till er idag på Kattens Dag !
    Själv ska jag fira Kattens Dag på Arken Zoo nere i Ängelholm :)
    Håller tassarna i kors för att lilla Stig hittar ett nytt hem !

    2012-12-02 | 00:33:20
    Bloggadress: http://kjellebus.blogspot.com

Kommentera inlägget här: