Crazy Cat Lady

Är en tjej som har katter som mitt stora intresse. Katter av alla raser, vildkatter, tamkatter, alla katter faller mig i smaken. Jag jobbar på kattfotens katthem i Halmstad, där jag får ägna min tid åt att hjälpa katter, kela och ta hand om dem, precis som de gör med mig. För ja, så är det.. det ger dubbelt tillbaka än vad jag ger i kärlek och energi.

Kattens dag 2 December

Kategori: Allmänt

På söndag är det Kattens dag och första advent :)
På katthemmet kommer vi fira detta!
Det kommer vara lotterier, fika och kattvisning från kl 13 till 17. Samt loppisen! :)
Och på stora torg i Halmstad kommer det finnas ett bord där våra nya Almanackor säljs samt lite smått och gott, och där kommer ni få all information om kattfotens katthem som ni behöver, vi kommer även kunna svara på lite frågor om kattbeteende, om hur man ska lösa olika problem som uppstår ibland. Ni är hjärtligt välkomna!
 
Idag köpte en Adventskalender till mina katter, med gottigt i varje dag till dem i december. De är redan ovanpå den och utforskar och är nyfikna. Den kostade 99 kr, inte alls dyrt, det är 24 burkar Gourmet Gold i den, så varje morgon får mina 3 pälsänglar dela på en sån burk. De kommer bli så glada. 
 
Igår hade jag så svårt att sova, satt uppe länge, och det märks på Nea, hon blir jätteorolig och springer runt fötterna hela tiden, och pratar och kollar läget, hon VILL att vi ska lägga oss i sängen så vi kan gosa och ha oss. Så till slut när jag gick in i sängen och lade mig, ja då sticker hon UNDER sängen och lägger sig i en av klädlådorna jag har där. Hon ville nog bara kolla läget den lilla prinsessan.
 
Samantha har hittat sin plats i köket just nu, jag tog tillfälligt fram min skrivare och satte på köksbordet eftersom jag oftast sitter där med min laptop, och hon hoppade upp och lade sig där med en gång, och hon fick JÄTTEKUL när jag satte igång och skriva ut mina papper, låg ovanpå och började utforska läget, vad det var som hände, och blev jätteintresserad, så hon hoppade ner och satte sig vid skrivaren..... Behöver jag säga att jag fick skriva ut det en gång till? Men det var det värt, hon hade kul och det var något nytt som hände för henne.
 
Tussi.... demonstranten... Hon sover.. sen när hon vaknar så går hon upp och skriker och har sig..Upp på diskbänken massa gånger för att dricka vatten ur kranen, men hon är lustig.. för hon slickar ovanpå kranen, så egentligen får hon inte i sig så mycket vatten. Och på kvällen gärna vid 23 tiden då är det tid för BUS, men så fort hon märker att jag lägge rmig så kommer hon och kräver sina två kuddar och ska sova. :) 
 
Törs jag ens tänka på att sätta upp julgranen? 
Förra året bestämde vi oss för att ha glitterfri gran, är så rädd att katterna ska få i sig lite glitter i magen, det kan sluta illa. Och Nea var ju väldigt intresserad av glittret så det åkte bort. Men den blev lika fin ändå :) 
 
Julklappar ja... Vad ger ni era katter i Julklapp?
Förra året fick mina en ny klätterställning, en STOR en! :) 
Detta året vet jag inte vad jag ska ge dem riktigt, jag får fundera på det. Men det finns ju en hel sjö av roliga julklappar till katterna!
 
Vi kanske kan tipsa varandra?
 
Men det blir absolut att de får varsin julstrumpa! 
 
 
Och ni som kan, vill och har lust får gärna ge lite julklappar till alla sötnosar på Kattfotens katthem :) Det tar vi gärna emot.
Jag jobbar juldagen, så då ska det bli fest för alla sötnosar på katthemmet, då ska de få lax och kokt torsk och givetvis godis :) 
 
Nej nu får det bli sängen för mig. :) 
Natti natti allihop, och tack för att ni läser min blogg. :)
 
 

Kommentarer

  • Dui och Deco säger:

    Vi fick myntabananer förra året. De var så bra! Nosbuff

    2012-11-28 | 19:05:45
    Bloggadress: http://duideco.blogspot.com
  • Kjelle Bus säger:

    Kan tyvärr inte skicka in min matte till Katthemmet på söndag för då ska jag och min matte fira Kattens Dag på Arken Zoo i Ängelholm.
    Min matte var på Ge-Kås igår , så jag skickar in henne till er på Katthemmet nu i förmiddag med lite grejer :)
    Hemma hos mig så finns det ingen "riktig" julgran , bara en sån där pluttig så kallad gran som man inte kan klättra i *sur*
    Visst finns det en uppsjö av julklappar till katter :)
    Matte köpte visst nån aktiveringsleksak på Ge-Kås igår som jag ska få i julklapp ??


    Svar: Katterna tackar för julklapparna!!De har fått godis av mig i kväll.. i massor :)
    Kan du inte försöka övertala din matte att skaffa en julgran till just dig bara ;) En Kjelle Bus gran? :)
    Då kan du ha möss och andra roliga leksaker hängandes i den ;)
    miakattfoten.blogg.se

    2012-11-30 | 08:18:26
    Bloggadress: http://kjellebus.blogspot.com

Kommentera inlägget här: