Crazy Cat Lady

Är en tjej som har katter som mitt stora intresse. Katter av alla raser, vildkatter, tamkatter, alla katter faller mig i smaken. Jag jobbar på kattfotens katthem i Halmstad, där jag får ägna min tid åt att hjälpa katter, kela och ta hand om dem, precis som de gör med mig. För ja, så är det.. det ger dubbelt tillbaka än vad jag ger i kärlek och energi.

Nea- Nykomlingen i gänget.

Kategori: Allmänt

Nea kom till oss i April 2011.
 
Som jag anser det så var det ödet som förde Nea till oss.
Min älskade smulan som nästan blev 19 år fick somna in i april samma år förde oss samman. 
Historien om Smulan kommer i ett annat inlägg.
 
Men när Smulan fått somna in, så kände jag att det var tomt med bara två matskålar. Och jag hade sagt till min dotter att vi inte skulle skaffa någon ny katt än, men jag gick in i smyg på kattfotens hemsida, och min dotter gick in i smyg på samma sida, och vi bägge hade fått syn och fallit för lilla Nea, men jag gick i valet och kvalet. Men när kompisen från Sthlm hade varit inne på kattfotens hemsida och postat en länk med bild på Nea, så slog det mig. Vi MÅSTE åka ner och titta på henne, det måste vara någon mening med detta. Så jag talade om för dottern att okej, vi åker ner och tittar på henne, men vi tar inte hem henne med en gång. 
Jag ringde Lotta på kattfoten, och Nea var tingad :(
Jag ringde några dagar senare, och då sa Lotta att vi kunde komma ner och titta på Nea,för de som tingat henne hade inte bestämt sig än, så vi åkte ner en Lördag. Och jag föll med en gång. Det var min lilla Nea. Så vi fick henne, lyckan var stor!
Så samma dag vi åkte för att hälsa på henne, så fick hon följa med oss hem.
 
Nea hade en kal fläck i nacken, troligen beroende på stress, och det skulle nog inte växa ut hår där igen. Men efter en vecka hade det vuxit igen nästan helt. Nea var och är väldigt försiktig katt.
Men hon har utvecklats och har nog mer och mer börjat förstå att detta är hennes hem, hennes enda hem.
Hon är gudomlig, charmig och vet vad hon vill.
 
Nea har fört med sig mycket gott, när vi var på katthemmet så frågade jag om de behövde hjälp ibland, och efter en vecka ringde de och frågade om jag kunde hjälpa till, och på den vägen är det. Så blev jag involverad i katthemmet. Och det har gett mig så otroligt mycket!!
 
Ödet finns därute, och det för samman oss .

Kommentarer


Kommentera inlägget här: