Crazy Cat Lady

Är en tjej som har katter som mitt stora intresse. Katter av alla raser, vildkatter, tamkatter, alla katter faller mig i smaken. Jag jobbar på kattfotens katthem i Halmstad, där jag får ägna min tid åt att hjälpa katter, kela och ta hand om dem, precis som de gör med mig. För ja, så är det.. det ger dubbelt tillbaka än vad jag ger i kärlek och energi.

Historien om lilla Pirate :)

Kategori: Allmänt

För ett tag sen fick vi in larm om en katt som var påkörd och illa skadad.
Vi ryckte in, och åkte dit.
Och det var en liten kattunge på ca 10 veckors ålder som förmodligen hade blivit påkörd.
Hans bakben var brutet.
Vi tog katten till djursjukhus och där konstaterade dem att så var fallet. Vetrinären där ville först avliva katten, men det gick vi inte med på, så sagt och gjort.. katten skulle opereras så fort den ätit upp sig lite och blivit lite piggare.
 
Efter ett tag så var pirate i bra skick för operation, och man gick som på nålar här hemma då oxå, om det skulle gå bra eller inte... men det gick toppenbra!!
 
Det blev en dyr historia för katthemmet, men tack vare alla donationer och gåvor så klarade vi det. :)
Det är vi evigt tacksamma för!
 
Pirate och hans bästa vän Wilbur har idag blivit adopterade, för de älskar varandra så mycket.
 
Nedan ser ni bilder på Pirate när hon hittades innan operation, samt efter operation då hon återhämtat sig, samt med sin bästa vän wilbur :)
 

Kommentarer

  • Kjelle Bus säger:

    Häärligt att läsa att det gått bra för lilla Pirate och att även hans kompis Wilbur fick komma till samma hem !

    2012-12-12 | 19:57:09
    Bloggadress: http://kjellebus.blogspot.com

Kommentera inlägget här: