Crazy Cat Lady

Är en tjej som har katter som mitt stora intresse. Katter av alla raser, vildkatter, tamkatter, alla katter faller mig i smaken. Jag jobbar på kattfotens katthem i Halmstad, där jag får ägna min tid åt att hjälpa katter, kela och ta hand om dem, precis som de gör med mig. För ja, så är det.. det ger dubbelt tillbaka än vad jag ger i kärlek och energi.

En glädjens dag!!

Kategori: Allmänt

Fick larm i söndags om en mager och frusen katt som sprang omkring och åt ur påsar. 
Vi efterlyste den, och var ute och letade och letade. Men ingen katt såg vi :(
Oron började växa allt mer, eftersom den var i så dåligt skick.
Igår var det en tjej som hade den i famnen, och släppte ner den!! Hon skulle handla först, sen skulle hon ringa oss.
Så då blev oron större, för då rörde katten på sig ganska snabbt, och vi var tvungna att hitta den fort som bara den om den skulle överleva några dagar till!.
 
Jag satt uppe hela natten och oroade mig, folk var oxå ute och letade och sökte efter katten, men ingen såg den.
Så äntligen idag ringde det en kille som jobbade på Risbergs Chark, och han berättade att han gjort ordning en låda och gett katten mat. När vi kom fram så var den borta! Panik!!
 
Men då är det två tjejer som tagit in den i ett trapphus och ringde oss, så jag var där på några sekunder. Tog med mig katten hem, körde förbi vetrinären först för att köpa AD mat, så den kan äta upp sig lite.
 
Nu ligger den gott i sängen och njuter av kärlek och värme. Det är en oerhört tillgiven katt, den får inte nog av kärlek, och den buffar och pussas och visar tillgivenhet.
Den är så mager och smutsig, men nu ska jag ta hand om den. Den ska få äta upp sig och få känna trygghet.
 
Detta var den bästa julklappen jag kunde fått! Att vi fann katten i tid!!
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Lilla vännen, vilken tur att missen kom in! Särskilt nu när det börjat snöa och blivit riktigt kallt.Nosbuff

    Svar: Ja, nu ligger hon i sängen och trampar :) Hon har ätit bra oxå nu :)
    miakattfoten.blogg.se

    2012-12-04 | 20:42:57
    Bloggadress: http://duideco.blogspot.com

Kommentera inlägget här: