Crazy Cat Lady

Är en tjej som har katter som mitt stora intresse. Katter av alla raser, vildkatter, tamkatter, alla katter faller mig i smaken. Jag jobbar på kattfotens katthem i Halmstad, där jag får ägna min tid åt att hjälpa katter, kela och ta hand om dem, precis som de gör med mig. För ja, så är det.. det ger dubbelt tillbaka än vad jag ger i kärlek och energi.

Får jag presentera Samantha! Vaktkatten!

Kategori: Allmänt

Detta är vår älskade Samantha, hon föddes hemma hos oss tillsammans med 4 syskon. Och min dotter fick välja vilken kattunge vi skulle behålla själva, och det blev Samantha.
Samantha var tjockast av dem alla i kullen, hon var så tjock så när de andra började springa omkring och leka och busa och utforska världen, så hann hon inte riktigt med.
Men det har hon tagit igen med råge!
 
Vi bor högst upp i ett våningshus ( 6 Trappor upp), och när min dotter eller svärson tar tag i dörrhandet NERE i porten så springer Samantha direkt mot vår ytterdörr och talar om för mig, "Mamma nu kommer någon hem". Hon står där och pratar tills dörren öppnas, då är hon överlycklig.
 
Hon har även varnat oss, man kan ju tro att om en ytterdörren öppnas och ställs upp, så smiter katterna ut, men så är inte fallet med Samantha, hon sitter kvar vid dörren och skriker på ett helt annat sätt som hon brukar göra när det är ngn hon känner till som kommer till oss, så hon fortsatte att sitta och skrika vid ytterdörren tills vi förstod att det var något som inte stod rätt till. 
Och mycket riktigt, det var inte svärsonen som kommit, utan det var någon som hade tryckt ner vårt dörrhandtag väldigt tyst och in i hallen för att sen när den personen upptäckte att katten faktiskt varnade oss försvinner fort som bara den. Så Samantha är en Vaktkatt, man hör direkt på henne när det är antingen dottern eller svärsonen som är på ingång.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: