Crazy Cat Lady

Är en tjej som har katter som mitt stora intresse. Katter av alla raser, vildkatter, tamkatter, alla katter faller mig i smaken. Jag jobbar på kattfotens katthem i Halmstad, där jag får ägna min tid åt att hjälpa katter, kela och ta hand om dem, precis som de gör med mig. För ja, så är det.. det ger dubbelt tillbaka än vad jag ger i kärlek och energi.

Välkommen till min kattblogg! :)

Kategori: Allmänt

Jag har så många roliga, och även sorgliga historier om katter. Men jag kommer givetvis fokusera på det roliga och massa tips och trix. Ni får även ställa frågor om det är något ni undrar över. :)
Jag har haft min dag på kattfotens katthem här i Halmstad idag, idag gick det undan, vi var ett gäng som jobbade, och eftersom jag är halvhänging och förkyld, så tog jag med mig ett täcke och kudde och lade mig i varje bur och kelade med katterna, så nöjda de var.. för att inte tala om hur nöjd JAG var.

Att se en katt i ögonen, se hur de börjar trampa, kisa med ögonen och man lägger handen på dem och känner deras kurrande, vilket lugn som sprider sig inom mig. Det är helt ofattbart hur mycket katter kan ge en människa. Känner man oro så kommer de direkt och lägger sig och då blir man lugn. Är man ledsen, då kommer de och slickar bort tårarna, då är man tröstad, är man glad så kommer de och börjar busa...

Katter är helt fantastiska djur, så otroligt intelligenta. Man kan aldrig lura en katt med sitt mående, den vet hur du mår, även om du skrattar och gråter inombords, så vet katten att du i själva verket gråter.

Jag själv har tre katter hemma, Tussi, Samantha (Manta kallar vi henne för) och Lilla Nea som vi hämtade för 1½ år sen på kattfotens katthem, vi skulle BARA ner och titta på henne, inte hämta hem henne med en gång.... vad tror ni vi gjorde? Jo vi traskade därifrån med en kattbur med lilla Nea i.

Folk undrar nog varför man är så engagerad i katter, och jag har inte svaret på det ärligt talat, det är bara så att katter har fallit mig i smaken och är i mitt hjärta dygnet runt. Jag kommer börja skriva inlägg om olika kattfrågor, beteende mm.. och även lite "termer".
Men jag börjar mjukt med detta inlägget, och låter det avslutad med att presentera:
Pepsi, Han äör 5 år,
Världens goaste och härligaste katt. Så pratig och social och vill gärna vara med hela tiden. Han älskar att få uppmärksamhet, och ger dig gärna lika mycket tillbaka. Han är vaccinerad och kastrerad och ska vara inne/utekatt.

Eftersom jag jobbar på kattfotens katthem, så tänker jag presentera olika katter varje dag. För det är de värda! Så idag blev dagens hjälte Pepsi!

Kommentarer

  • Solveig säger:

    Detta blir kul att följa :)

    Svar: Tack och Ja det hoppas jag det blir :)
    miakattfoten.blogg.se

    2012-11-22 | 20:25:52
  • Kjelle Bus säger:

    *vink* *vink*
    Kul att du startat en blogg :)
    Har lagt till den i min följarlista på min blogg.

    Svar: Tack så mycket :) Ja här ska skrivas om alla våra underbara katter, det som ger livet mening :)
    miakattfoten.blogg.se

    2012-11-23 | 18:13:48
    Bloggadress: http://kjellebus.blogspot.com

Kommentera inlägget här: