Crazy Cat Lady

Är en tjej som har katter som mitt stora intresse. Katter av alla raser, vildkatter, tamkatter, alla katter faller mig i smaken. Jag jobbar på kattfotens katthem i Halmstad, där jag får ägna min tid åt att hjälpa katter, kela och ta hand om dem, precis som de gör med mig. För ja, så är det.. det ger dubbelt tillbaka än vad jag ger i kärlek och energi.

Tussi - Överlevaren

Kategori: Allmänt

Här har vi våran Tussi, mamma till Samantha... 
Tussi kom till oss 1998, hon bodde hos våra grannar som var alkoholister och narkomaner och behandlade henne väldigt illa, de sparkade på henne, slängde henne i väggen mm.. Så jag fick nog.. och jag tog henne.
Det tog oss 5 år att få henne att lita på oss, att förstå att vi ville henne väl.
Tussi är en underbar livsnjutare, som gillar att prata väldigt mycket. Hon säger gärna ifrån när hon har långtråkigt och vill busa. 
 
Hon är en riktigt intelligent katt, en katt som ett ögonkast säger mer än tusen ord. Sån underbar personlighet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: