Crazy Cat Lady

Är en tjej som har katter som mitt stora intresse. Katter av alla raser, vildkatter, tamkatter, alla katter faller mig i smaken. Jag jobbar på kattfotens katthem i Halmstad, där jag får ägna min tid åt att hjälpa katter, kela och ta hand om dem, precis som de gör med mig. För ja, så är det.. det ger dubbelt tillbaka än vad jag ger i kärlek och energi.

Hemma och är sjuk...

Kategori: Allmänt

Har en förkylning som heter duga!
Ligger i sängen och skriver och tittar på film, och givetvis har jag mina katter i sängen alla 3.
Så att vara sjuk är inte så "illa" egentligen, för man får uppvaktning av katterna hela tiden, som kommer och nosar på mig, stryker sig mot mig och kollar så man är okej. 
 
Det ger så otroligt mycket att ha dem. 
 
Igår kväll när jag gick och lade mig, så tog jag in vattenflaska, snytpapper i form av en toarulle och nässpray, vaknade i natt och behövde snyta mig, letade febrilt efter toarullen, den ställde jag på nattduksbordet, går upp och ska in på toaletten för att hämta en ny, och vad ser jag på golvet i fotändan av sängen, jo... min toarulle som stod på nattduksbordet, helt sönderriven! Jaha ja... kan bara gissa att det är Samantha som hittade den i natt och trodde att jag gav den till henne i present, hon fullkomligt ÄLSKAR toarullar, det bjöd jag på. 
 
Mina katter är vana att de får frukost med en gång jag stiger upp, i form av blötmat, men idag var jag så otroligt trött och mådde kasst, så jag lade mig igen, utan att ge dem blötmat, tänkte de får vänta lite. Men det var ju ett misstag från min sida, de demonstrerade hej vilt och tyckte att "Okej, ge oss mat så låter vi bli att välta allt som går att välta, är det en deal Matte?"... Givetvis fick jag gå upp och ge dem lite blötmat, sen åt dem och kom och lade sig i sängen med mig nöjda.. Snacka om att de vet vad de vill, och de ger sig inte förrän de får som de vill. 
 
Lilla Nea springer omkring och låter som en trasig tuta, hon vill ut på balkongen. Och jag fryser ... Nåja.. blev att klä på mig ordentligt på med tjocka tofflor och dra täcker över sig, för givetvis fick jag öppna balkongdörren, vem kan motstå en katt som springer och låter som en trasig tuta och som sen har ögon som mästerkatten när hon inte får gå ut, då får man dåligt samvete, så upp och öppna, krypa ner under täcket.. vad händer?? Jo Nea kommer och lägger sig, wohoo... upp och stänger balkongdörren och lägger mig igen.... Nu börjar den trasiga tutan igen... Same procedure as last time.... 
 
Tog mig en kopp te, och gick och hämtade lite mer vatten, på 3 sekunder har ngn katt fiskat upp tepåsen och den ligger nu sönderriven på golvet, och jag blev utan te. Te med örter är rena leksaken för katterna. De fullkomligt älskar doften och vill åt tepåsen så fort som möjligt. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: