Crazy Cat Lady

Är en tjej som har katter som mitt stora intresse. Katter av alla raser, vildkatter, tamkatter, alla katter faller mig i smaken. Jag jobbar på kattfotens katthem i Halmstad, där jag får ägna min tid åt att hjälpa katter, kela och ta hand om dem, precis som de gör med mig. För ja, så är det.. det ger dubbelt tillbaka än vad jag ger i kärlek och energi.

Feliway - Rekommenderar starkt.

Kategori: Råd och Tips

Vad är Feliway®?

Feliway® är en feromonlösning som är en syntetisk motsvarighet till kattens ansiktsferomon vilka katten använder för att markera inom sitt territorium. Detta skapar välbefinnande och lugn.
Genom att efterlikna kattens naturliga ansiktsferomoner skapar Feliway® en känsla av lugn och välbefinnande inom kattens närmiljö. På så sätt kan Feliway® användas för att hjälpa och lugna katten, då katten försöker klara av utmanande situationer, och/eller förebygga eller minska den stress som katten känner i samband med en förändring i dess miljö.Geom utvecklandet av Feliway® skapades en ny form för behandling inom veterinärmedicinen: feromonterapi.

Feliway är ett otroligt bra hjälpmedel, är katten stressad, om den börjar kissa utanför lådan eller är allmänt orolig så hjälper verkligen Feliway. Jag använde mig själv av det när jag hämtade lilla Nea på katthemmet, hade både spray, som jag sprayade på alla golvkarmar och lite här och där i rummen, samt den man har och sätter i vägguttaget, Samantha slutade markera och Hon slutade även att slita bort sin päls, hon blev stressad av att det kom in en ny liten katt här hemma. Så jag rekommenderar detta varmt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: